Sätt färg på ditt vaselin!

Det här behöver du:
1.Vaselin
2. Mugg
3. En sked och en kniv
4. Ett läppstift
5. En mikrovågsung
Gör såhär:
1. Du börjar med att välja ut ett läppstift i den nyansen du vill att vaselinet ska ha, jag valde färgen nude pink (Oriflame - Hydra comfort lipstick) Om du vill få det lite mer "glammigt" så kan du blanda i lite läppglans, vilket jag gjorde.
2. Lägg över vaselinet i muggen med hjälp av skeden och smält det i mikrovågsungen.
3. Använd kniven till att skära bort en bit av toppen på läppstiftet och blanda sedan ner det i vaselinet. Ju mer läppstift du har i desto mer pigment får vaselinet. Ha även ner en klick av det läppglans du valt.
4. När läppstiftet blandat ut sig ordentligt lägger du över det i vaselinbruken igen och ställer in det i frysen en liten stund så det stelnar. Sen har du ditt färgade vaselin!

Det här behöver du:
1.Vaselin
2. Mugg
3. En sked och en kniv
4. Ett läppstift
5. En mikrovågsung
Gör såhär:
1. Du börjar med att välja ut ett läppstift i den nyansen du vill att vaselinet ska ha, jag valde färgen nude pink (Oriflame - Hydra comfort lipstick) Om du vill få det lite mer "glammigt" så kan du blanda i lite läppglans, vilket jag gjorde.
2. Lägg över vaselinet i muggen med hjälp av skeden och smält det i mikrovågsungen.
3. Använd kniven till att skära bort en bit av toppen på läppstiftet och blanda sedan ner det i vaselinet. Ju mer läppstift du har i desto mer pigment får vaselinet. Ha även ner en klick av det läppglans du valt.
4. När läppstiftet blandat ut sig ordentligt lägger du över det i vaselinbruken igen och ställer in det i frysen en liten stund så det stelnar. Sen har du ditt färgade vaselin!

Det kan vara svårt att göra rent besticken och muggen men med lite diskmedel är det inga problem..

j

2011-08-15 - 14:31:35
Vad händer idag? :)

lucinda

2011-08-15 - 14:52:37
fan vad coolt!:D jodå allt är bara bra sj?

MyzaaN

2011-08-15 - 16:05:01
fan vilket bra tips!

Lovisa

2011-08-15 - 17:29:42
sv; fin blogg! :D

MALIN

2011-08-15 - 19:59:43
bra tips!

Ellenor

2011-08-17 - 13:14:22
åh kreativt! aldrig tänkt att man kan göra så. skitsmart ju!

Skriv gärna en kommentar!
- Kommentarer om frågestunder ignoreras!
- Kopiering av något på bloggen anmäls då det ses som grov stöld!
- Jag fotograferar med kameran: CANON EOS 1000D









- KOMMENTARER ANG ERA FRÅGESTUNDER IGNORERAS!!!

Jag är en 19- årig tjej som är uppvuxen i dom Värmländska skogarna, där jag även bor nu. Har stort intresse för fotografi, bloggdesign, mode & inredning. Här i bloggen kan du läsa om de och även lära känna mig!
KONTAKT/SPONSRING: [email protected]
INSTAGRAM: Sophielarssoon

Min Tumblr HÄR!
Få fler läsare klicka HÄR!
Gilla min blogg på FB HÄR!
ONLINE: TOTALT: