Dagens recept!




Dagens recept får bli: lätt pastagratäng


Antal portioner: 4
Färdigt på: 20 min
Ingredienser
500 g pasta
2 st gula lökar
6 st morötter
0.5 dl olivolja
4 dl crème fraiche
0.5 dl grönsaksfond
salt och peppar
1 tsk torkad timjan
Antal portioner: 4
Färdigt på: 20 min
Ingredienser
500 g pasta
2 st gula lökar
6 st morötter
0.5 dl olivolja
4 dl crème fraiche
0.5 dl grönsaksfond
salt och peppar
1 tsk torkad timjan


Gör så här
1. Börja med att sätta ugnen på 200 grader. Koka pastan. Hacka lök och riv morötter. Fräs lök och morötter i olja, blanda ner crème fraiche och grönsaksfond. Krydda med salt, peppar och timjan.
2. Blanda pastan med morotssåsen och häll allt i en ugnsfast form. Grädda i ugnen ca 10 minuter.

Jenny

2011-10-04 - 16:48:24
Gott det lät, ska kanske göra detta recept någon gång :)

Skriv gärna en kommentar!
- Kommentarer om frågestunder ignoreras!
- Kopiering av något på bloggen anmäls då det ses som grov stöld!
- Jag fotograferar med kameran: CANON EOS 1000D









- KOMMENTARER ANG ERA FRÅGESTUNDER IGNORERAS!!!

Jag är en 19- årig tjej som är uppvuxen i dom Värmländska skogarna, där jag även bor nu. Har stort intresse för fotografi, bloggdesign, mode & inredning. Här i bloggen kan du läsa om de och även lära känna mig!
KONTAKT/SPONSRING: [email protected]
INSTAGRAM: Sophielarssoon

Min Tumblr HÄR!
Få fler läsare klicka HÄR!
Gilla min blogg på FB HÄR!
ONLINE: TOTALT: