Rullande text!

<style type="text/css">
.marquee1 {
height:30px;
width:500px;
background-color:ffff33;
font-family:Cursive;
font-size:12px;
color:33cc33;
border-width:1px;
border-style:solid;
border-color:ff0000;
}
</style>
<marquee direction="left" behavior="scroll" scrollamount="5" >Lägg in din egen text här…</marquee>
Här får ni ett till designtips om hur man får rullande text på bloggen.
Som ni ser min så har jag den under profilbilden men ni kan ju lägga
in den precis vart ni vill de är ju de som är så bra (Y)
KOPIERA DETTA OCH KLISTRA IN I KODMALLEN DÄR DU VILL HA DEN!

<style type="text/css">
.marquee1 {
height:30px;
width:500px;
background-color:ffff33;
font-family:Cursive;
font-size:12px;
color:33cc33;
border-width:1px;
border-style:solid;
border-color:ff0000;
}
</style>
<marquee class="marquee1" direction="left" behavior="scroll" scrollamount="5" >Lägg in din egen text här…</marquee>


SÅ HÄR ÄNDRAR DU!

<style type="text/css">
.marquee {
height:30px; <— höjden på rutan
width:500px; <— bredden på rutan
background-color:ffff33; <— bakgrundsfärg på rutan
font-family:Cursive; <— typsnittet på texten
font-size:12px; <— storleken på texten
color:33cc33; <— färgen på texten
border-width:1px; <— tjockleken på kantlinjen
border-style:solid; <— vilken typ av kantlinje (solid, dotted, dashed, none)
border-color:ff0000; <— färgen på kantlinjen
}
</style>
<marquee class="marquee"
direction="left" <— vilket håll texten ska åka, välj mellan right, left, up, down
behavior="alternate"
scrollamount="5"> <— hastigheten på texten
Lägg in din egen text här…</marquee>

IDAWA

2011-08-16 - 14:07:58
sv: Okej, nice med ny blogg och allt! :)

siri

2011-08-16 - 14:20:53
ja det är bara bra med mig (: regnigt vväder här :/

själv då? ^^

JENNIFER

2011-08-16 - 15:08:23
sv; Vad bra! kanske ska ladda ner det då :D

joanna- att leva med Aspergers syndrom!

2011-08-16 - 22:55:34
Svar: kul att du ville vara med i dagens blogg! en vinnare är nu utsedd så går in och se om de var du annars kan du passa på att anmäla dig till morgondagens tävling!

Ett tips är att följa mig på bloglovin så ser du direkt när det kommer upp nya tävlingar, säg till när du lagt till mej så kan jag lägga till dej med:)



Nelly

2012-12-05 - 12:32:24
Går det at få rullande text i headern ?

Skriv gärna en kommentar!
- Kommentarer om frågestunder ignoreras!
- Kopiering av något på bloggen anmäls då det ses som grov stöld!
- Jag fotograferar med kameran: CANON EOS 1000D









- KOMMENTARER ANG ERA FRÅGESTUNDER IGNORERAS!!!

Jag är en 19- årig tjej som är uppvuxen i dom Värmländska skogarna, där jag även bor nu. Har stort intresse för fotografi, bloggdesign, mode & inredning. Här i bloggen kan du läsa om de och även lära känna mig!
KONTAKT/SPONSRING: [email protected]
INSTAGRAM: Sophielarssoon

Min Tumblr HÄR!
Få fler läsare klicka HÄR!
Gilla min blogg på FB HÄR!
ONLINE: TOTALT: