DESIGNTIPS: runda hörn!

En tjej har frågat mig eller ja flera har frågat hur jag får runda hörn i headern och så vidare! 
De enda jag gör är att jag lägger in denna koden:

-webkit-border-top-left-radius:10px;
-webkit-border-top-right-radius:10px;
-webkit-border-bottom-left-radius:10px;
-webkit-border-bottom-right-radius:10px;
-khtml-border-radius-topleft:10px;
-khtml-border-radius-topright:10px;
-khtml-border-radius-bottomleft:10px;
-khtml-border-radius-bottomright:10px;
-moz-border-radius-topleft:10px;
-moz-border-radius-topright:10px;
-moz-border-radius-bottomleft:10px;
-moz-border-radius-bottomright:10px;
-webkit-border-top-left-radius:10px;
-webkit-border-top-right-radius:10px;
-webkit-border-bottom-left-radius:10px;
-webkit-border-bottom-right-radius:10px;
 
-khtml-border-radius-topleft:10px;
-khtml-border-radius-topright:10px;
-khtml-border-radius-bottomleft:10px;
-khtml-border-radius-bottomright:10px;
 
-moz-border-radius-topleft:10px;
-moz-border-radius-topright:10px;
-moz-border-radius-bottomleft:10px;
-moz-border-radius-bottomright:10px;

I antingen siden eller contenten beror ju på vart du vill ha den!
längst ner på varje lilla #side eller #content finns ju denna lilla sak ( } )
och precis ovanför den ska du sätta in denna koden här uppe! Vill du ha en kant rund? 

använd då denna koden:
border: 1px solid black; 

px = tjockleken!
black = alltså färgen, du kan ha grå, rosa eller vad du nu vill ha!

Jag är en 19- årig tjej som är uppvuxen i dom Värmländska skogarna, där jag även bor nu. Har stort intresse för fotografi, bloggdesign, mode & inredning. Här i bloggen kan du läsa om de och även lära känna mig!
KONTAKT/SPONSRING: [email protected]
INSTAGRAM: Sophielarssoon

Min Tumblr HÄR!
Få fler läsare klicka HÄR!
Gilla min blogg på FB HÄR!
ONLINE: TOTALT: