Dela upp arkivet snyggt!




1. Börja med att gå in i Kodmallen och leta upp arkiv-stycket som börjar med <div>Arkiv</div>.
Ta bort allt det här:
<ul>
<tag:archivelist>
<li><a href="${ArchiveLink}">${ArchiveName}</a></li>
</tag:archivelist>
</ul>
2. Där ska man sen lägga in länkar till alla månader, såhär:
<font face="Typsnitt" size="stolek från 1-7"><a href="http://bloggadres/år/månad/">Månadens namn</a>
</font>
Lägg in koden och ändra allt som är i kursiv text. Månaden i adressen måste skrivas på engelska.
3. Fixa alla månader. För att byta rad, så att länken hamnar på raden under skriv in <br> under, för att göra ett helt mellanrum skriv in <br> två gånger.
4. Om du även vill ha med månaderna du inte bloggat eller som inte ännu varit lägg till det här:
<font face="typsnitt" size="stolek från 1-7" color="färg på engelska">månaderna</font>
Sen kan det se ut tex. såhär:
<font face="verdana" size="1"><a href="../2011/may/">Maj,</a>  </font>
<font face="verdana" size="1"><a href="../2011/june/">Juni,</a>  </font>
<font face="verdana" size="1"><a href="../2011/july/">Juli,</a>  </font>
<font face="verdana" size="1" color="gray"><i>Augusti, September, Oktober, November, December</i></font>
Byter länkarna rad även fast du inte skrivit in <br> i koden? HÄR finns ett tips om det.
Inlägget blev lite rörigt, men det var lite svårt att förklara och jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara, men fråga i en kommentar så ska jag försöka förklara bättre om du inte förstår var jag menar!
1. Börja med att gå in i Kodmallen och leta upp arkiv-stycket som börjar med
<div class="navheader">Arkiv</div>

Efter det ska ni ta bort allt det här:

<ul>
<tag:archivelist>
<li><a href="${ArchiveLink}">${ArchiveName}</a></li>
</tag:archivelist>
</ul>


2. öppna antekningar och gå in på tex din första månad i arkivet. Kopiera den adressen som står i adressfältet! 
alltså denna länken ( http://autophoto.blogg.se/2011/september/ )
- klistra in i antekningar.
- Gör precis samma sak med alla andra månaderna. Nu har du alla månaderna i antekningar!

3. Nu är det dags att gå in på kodmallarna, där ska man sen lägga in länkar till alla månader, såhär:

<font face="Typsnitt" size="stolek från 1-7"><a href="http://adressen till månaden">Månadens namn PÅ ENGELSKA!!</a></font>

4. Fixa alla månader. För att byta rad, så att länken hamnar på raden under skriv in <br> under, för att göra ett helt mellanrum skriv in <br><br>.

5. Om du även vill ha med månaderna du inte bloggat eller som inte ännu varit lägg till det här:

<font face="typsnitt" size="stolek från 1-7" color="färg på engelska">månaderna</font>

Sen kan det se ut tex. såhär:

<font face="verdana" size="1"><a href="../2011/may/">Maj,</a>  </font>
<font face="verdana" size="1"><a href="../2011/june/">Juni,</a>  </font>
<font face="verdana" size="1"><a href="../2011/july/">Juli,</a>  </font>

<font face="verdana" size="1" color="gray"><i>Augusti, September, Oktober, November, December</i></font>

Byter länkarna rad även fast du inte skrivit in <br> i koden? HÄR finns ett tips om det.


Hoppas verkligen ni förstod hur jag menade! lycka till :)

emeliesvensson

2011-09-19 - 16:35:49
sv: jag ska plugga och sen blir det träning. :)

själv?

hanna ♡

2011-09-19 - 16:39:33
inget speciellt, själv? :D

paula

2011-09-19 - 16:42:34
sv: okej härligt ju! :D

aagnes

2011-09-19 - 16:44:52
jag vet inte, bara ta det lugnt och plugga tror jag :)

dusj? :p

mandis

2011-09-19 - 16:50:03
svar: det är två av mina kompisar som tog den på tjejkvällen :)

Jennifer

2011-09-20 - 10:43:07
det blir tjock text :s

hur ändrar man det?

Clara♥

2011-09-24 - 11:09:08
Mina månader blir i fetstil, hur ska jag göra? :O

Nea

2011-09-26 - 22:15:09
Hej! Det funkar inte på mig..

Lust att fixa det? :)

Kram

LOLLO

2011-09-27 - 11:03:00
hej, jättefin blogg :)

läste att du gör gratis designer, skulle du kunna göra en åt mig? :)

Maja

2011-11-02 - 11:18:33
Vart hittar man antekningarna? :)

Skriv gärna en kommentar!
- Kommentarer om frågestunder ignoreras!
- Kopiering av något på bloggen anmäls då det ses som grov stöld!
- Jag fotograferar med kameran: CANON EOS 1000D









- KOMMENTARER ANG ERA FRÅGESTUNDER IGNORERAS!!!

Jag är en 19- årig tjej som är uppvuxen i dom Värmländska skogarna, där jag även bor nu. Har stort intresse för fotografi, bloggdesign, mode & inredning. Här i bloggen kan du läsa om de och även lära känna mig!
KONTAKT/SPONSRING: [email protected]
INSTAGRAM: Sophielarssoon

Min Tumblr HÄR!
Få fler läsare klicka HÄR!
Gilla min blogg på FB HÄR!
ONLINE: TOTALT: